close


美利堅~ 獨立紀念日快樂...

美國自1776年7月4日,
大陸會議在費城正式通過獨立宣言後,
獨立至今已兩百多年了.

這是全美國人最為驕傲的一天,
到處掛滿國旗,
舉國歡騰慶祝獨立.


我非常的喜歡這首,
Proud to be an American.
以作美國人為榮.

每次聽這首歌,
內心都會感動滿滿,
眼淚都會不由自主的流下來.

以這首歌與大家分享,
祝 ~ 美國生日快樂,
天佑美國.



下面有歌詞翻譯,很感動呢.

請打開音響.






If tomorrow all the things were gone 
如果明天所有事會過去
I'd worked for all my life, 
在這一生我會努力
And I had to start again 
我將要重新開始
with just my children and my wife, 
與我的小孩和妻子一起
I'd thank my lucky stars 我
會感謝我的幸運星星
to be living here today, 
今天落在這地方
'Cause the flag still stands for freedom
因為那面旗仍然象徵著自由
and they can't take that away. 
而任何人都無法拿走

I'm proud to be an American 
我為我是美國人而驕傲
where at least I know I'm free, 
至少我知道我是自由的
And I won't forget the men who died 
而我不會忘記那個已死的人
who gave that right to me, 
他給我權利
And I gladly stand up next to you 
我很高興可以與你站在一起
and defend her still today, 
到今天我們仍在捍衛她
'Cause there ain't no doubt I love this land 
因為我毫不猶豫地愛著這片土地
GOD BLESS THE U.S.A. 
願神祝福美國

From the lakes of Minnesota 
由明尼蘇達州的湖岸
to the hills of Tennessee 
到田納西州的山脈
Across the plains of Texas 
穿過德州的平原
from sea to Shining Sea. 
都是波光粼粼的海

From Detroit down to Houston 
由底特律下去休斯頓
and New York to L.A., 
由紐約到L.A
There's pride in every American heart 
在每個美國人的心裡都充滿了自豪
and it's time we stand and say: 
而這是時候讓我們站起來說

I'm proud to be an American 
我為我是美國人而驕傲
where at least I know I'm free, 
至少我知道我是自由的
And I won't forget the men who died 
而我不會忘記那個已死的人
who gave that right to me, 
他給我權利
And I gladly stand up next to you 
我很高興可以與你站在一起
and defend her still today, 
到今天我們仍在捍衛她
'Cause there ain't no doubt I love this land 
因為我毫不猶豫地愛著這片土地
GOD BLESS THE U.S.A. 
願神祝福美國






arrow
arrow
    全站熱搜

    Jinjin 發表在 痞客邦 留言(13) 人氣()